Hos frissan

Har varit hos frissan idag,det behövdes verkligen har sett ut som ett skatbo i huvudet en längre tid nu.
Men nu är det fixat hon gjorde så gott hon kunde som vandligt.
Och så fick ja sitta och höra på hur synd det är om min chef.Han mår ju så dåligt stackarn.
Ja sa att ja inte tyckte synd om han,men det klart han är ju chef och då står man ju över alla andra.
Men det klart med deras personalpolitik förstår man ju att han tänker på alla som han sparkat.(inte ett skvatt)
Han ville ju att vi skulle gå med detsamma så de slapp betala 6 mån uppsägning.
Ja det skulle vara guldgruva för företagarna om det skulle vara så folk kunde stå utanför och fråga har ni något jobb åt mig idag.Som det var på 30:talet.
Det finns ett antal personer som ja inte önskar ska bli arbetslösa så därför vill ja inte att det ska gå åt skogen men med tanke på ägarna och en del andra skiter ja i hur det går.
Man är väl en jävul som tänker så men vad tänker de om mig tro.Nej det vill ja inte veta.
Nu har ja beklagat mig men det känns lite skönt att tycke synd om sig själv ibland.
Nu är det snart dax att åka ner till paradiset,vi blir två stycken som jobbar kväll (kul för han med mig som sällskap)
Han är en bra arbetskamrat så ja e glad att det blev han som fick hålla mig sällskap.
De andra är på kurs me Kurt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0