En dag hos en helt vandlig människa

Börja dagen med att baka matbröd.Mormorsgrova heter de.

Det är ett recept som min mor bruka använda.Det blir ungefär ett 50:e tal.

Eftersom ugnen var varm tänkte ja göra mig till och baka några sockerkakor

Sagt och gjort blev det 3 st.Bara det att ja skulle sticka i några aftereight men jämna

mellanrum.När de var klara och skulle stjälpas ur formen så var aftereighten kvar i botten på formen.

När det var färdigbakat knacka det på dörren och Kjell klev in.

Det är en gammal klasskamrat till Kennt och en förre detta till mig.

Det blev kaffe och prat.

Med andra ord en trevlig eftermiddag.

Ja så gick denna dag oxå


Kommentarer
Postat av: Carro

Åh, det där brödet är ju så gott! Kram

2010-01-09 @ 19:04:00
URL: http://carro810815.blogg.se/
Postat av: Fredrik

Det där brödet ska jag smaka!

2010-01-10 @ 11:09:42
Postat av: Fredrik

Brödet var gott

2010-01-12 @ 22:51:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0